counting days

Daisypath Anniversary tickers

November 18, 2016

[sigh]




ada waktu kenangan tak lelah mencari gali sebab saya kembali ke tempat asal saya. segala masa yang saya punya, saya penuhi dengan aktiviti menjarakkan diri yang akan melupakan saya pada kesakitan yang saya rasakan kini.

alam menjadi tempat saya meminta belas ihsan. saya memenuhi kekosongan waktu dengan aktiviti menyakitkan diri dengan cara yang sihat. menyiapkan assignment dari awal pagi hingga lewat malam. kemudian saya pulang dalam kepenatan yang amat dan kerja yang tak kunjung siap. lalu saya lupakan kesakitan yang saya alami di dalam baju yang saya gunakan untuk menutup muka saat saya bangun pagi.

serpihan kenangan, bahagia, suka duka, kesakitan dan luka-luka yang dalam, segalanya saya hamburkan ketika saya memandang ikan-ikan di tasik. saya puas. emosi yang berantakan tidak lagi menjadi penunggu hari-hari saya. tuhan pinjamkan kekuatan dari pelbagai sudut.

************

pada akhirnya, saya masih lagi seorang gadis yang tak bermaya. mencuba melarikan diri dari sekeliling yang tidak memerlukan kehadiran saya. saya depresi. ya. depresi.

depresi telah memeluk saya erat dalam dakapannya. saya cuma mahu cepat sembuh dan kembali menjadi saya yang dahulu.

saya penat, Tuhan.

No comments:

Post a Comment

terima kasih :)