counting days

Daisypath Anniversary tickers

May 21, 2017

good bye

Assalamualaikum.




di keterikan mentari,
'kenapa selalu pilih jalan susah?'
tanya aku, sambil memberikan pandangan yang menusuk,
memek muka yang agak serius;
terpaling, memaksa.

'sebab hati aku yakin'
dan aku tak mampu menatap matanya.

'baik. kalau jalan yang susah tu mampu membuatkan seorang engkau senang nantinya, aku akan jadi orang yang terbahagia sesudah engkau'

'terima kasih. doakan aku Ain'

....

sebelum berpisah, terbeku dalam ruang waktu, aku lontarkan padanya,
'you see, i'm leaving you. I will not coming back. I will marry someone else. and I believe he is the one. I'm sorry if this kind of takdir hurts you. but trust me, it hurts me as well. just, move on. find another girl, who can love you more than I did. I need to see you live a happier life so I can safely say leaving you is the damn righteous decision I ever made in my life.'

dia hanya tersenyum kecil;
membuatkan keping-keping hatiku pecah berderai,
dan aku tahu, hatinya lebih dari tu.

terima kasih untuk segalanya, Sayang. semoga kita berjumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

terima kasih :)